نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و پالاس| فاجعه تن‌هاخ و رفقا! تاریخ و ساعت بازی پاریسن‌ژرمن و دورتمند در دور برگشت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان | ام‌باپه به فینال می‌رسد؟ جدول لیگ برتر ایران پس از پایان هفته بیست و ششم (۱۷ اردیبهشت) | نکونام صدر را به پرسپولیس نمی‌دهد نتیجه بازی استقلال و ذوب‌آهن+ ویدیو گل‌ها(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)| واویلا از بلانکو ویدیو خلاصه بازی استقلال و ذوب‌آهن(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرآسیایی از هدایت سایپا کنار گذاشته شد محمد حسینی از خوشه طلایی کنار رفت | رضا ناصحی سرمربی شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و نساجی(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و نساجی(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| صدرنشینی ۳ ساعته؟ پخش زنده بازی فولاد و تراکتور در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ترکیب پرسپولیس برای دیدار مقابل نساجی اعلام شد پخش زنده بازی نساجی و پرسپولیس در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی سپاهان و استقلال خوزستان در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پرداخت پول به بازیکنی که با فوتبال خداحافظی کرده است! کمپ حجازی تجهیز می‌شود کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال طی ۱۷ روز ۴.۵ میلیارد تومان به جیب زد پخش زنده بازی استقلال و ذوب آهن در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت) + تماشای آنلاین الاهلی در صدد تمدید قرارداد قائدی ۲ پهلوان ایرانی دوپینگی از آب در آمدند!
سرخط خبرها

ماجرای جادوی فرهاد مجیدی| استقلال چگونه صدرنشین شد؟

  • کد خبر: ۱۰۲۵۸۲
  • ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
  • ۱
ماجرای جادوی فرهاد مجیدی| استقلال چگونه صدرنشین شد؟
استقلالِ فرهاد مجیدی در فصلی که با تغییرات زیاد پا به مسابقات لیگ برتر گذاشت، همگان را شگفت‌زده کرد.

علیرضا زمانی| شهرآرانیوز، استقلالِ فرهاد مجیدی در فصلی که با تغییرات زیاد پا به مسابقات لیگ برتر گذاشت، همگان را شگفت‌زده کرد. تغییرات فراوان در ترکیب اصلی و جدایی مهره‌های تاثیرگذاری مثل میلیچ، نادری، اسماعیلی و البته قایدی شرایطی را به وجود آورده بود که کمتر کسی انتظار موفقیت از تیم جوان‌شده استقلال را داشت، اما استقلال آهسته و پیوسته به صدر جدول رسید و به تدریج فاصله‌اش با سایر رقبا را نیز افزایش داد.

در هیاهوی فوتبال ایران و در موج بی‌اخلاقی‌ها تلاش‌های نافرجامی برای کم‌ارزش نشان دادن موفقیت استقلال و فرهاد مجیدی رخ داده است، اما هیچ‌یک از این مسائل ذره‌ای از از درخشش این عملکرد فوق‌العاده نمی‌کاهد. بررسی عملکرد فنی استقلال در فصل اخیر نشان می‌دهد تیمی ساختارمند شکل گرفته که با تکیه بر توان بالا و نظم خود موفق به خلق آمار درخشان به دست آمده شده است.

اما راز موفقیت استقلالِ مجیدی چیست؟ در موفقیت فعلی استقلال عوامل زیادی نقش داشته‌اند که در این مقاله از بین این عوامل به دو ویژگی مهم استقلال که سهم بسزایی در صدرنشینی این تیم داشته‌اند اشاره خواهد شد. یکی از مهمترین ویژگی‌های استقلالِ مدلِ مجیدی تبحر این تیم در حملات سریع است. بازیکنان استقلال به خوبی در زمین حریف جایگیری کرده و پس از بازپس‌گیری توپ مهیای خلق موقعیت می‌شوند. اتکای استقلال در این مدل بازی به بازیکنان سرعتی خود به خصوص بازیکنانی که در نقش وینگر یا هافبک تهاجمی حضور دارند می‌باشد. حضور ژستد نیز علیرغم انتقادات به آمار گلزنی ضعیف او در فضاسازی برای بازیکنان کناری و به سرانجام رساندن کار‌های ترکیبی بسیار مفید است که همین امر در درخشش بیشتر بازیکنانی که پشت سر مهاجم نوک استقلال ایفای نقش می‌کنند تاثیرگذار است.

ویژگی مهم دیگر استقلال حضور مناسب مدافعان در زمان دفاع است. یکی از بزرگترین ضعف‌های استقلال مخصوصاً در مسابقات آسیایی، فضا‌های خالی خط دفاعی استقلال در زمان انتقال از حمله به دفاع بود. کادر فنی استقلال با شناسایی این نقطه ضعف بزرگ، سیستم جدیدی را برای استقلال در نظر گرفت. اگرچه مسیر جدید علی الخصوص در ابتدای فصل به دلیل احتیاط زیاد خوشایند هواداران نبود، اما نتایج کسب‌شده باعث شد تا روزبه‌روز اعتماد به این مسیر بیشتر شود. در سیستم ۳۴۲۱ استقلال، دو بازیکنی که عمدتاً نقش وینگر یا هافبک هجومی دارند حضور فعالی در میانه زمین هنگام دفاع خواهند داشت. به علاوه استقلال همواره تلاش می‌کند تا حداقل نیمی از بازیکنانش را در هنگام دفاع در زمین خود در اختیار داشته باشد. طرحی که باعث می‌شود خبری از حملات همه‌جانبه و بازی شورانگیز مورد نظر بعضی از هواداران نباشد، اما اطمینان را به ساختار دفاعی استقلال هدیه داده است به طوری که با خلق آماری شگفت‌انگیز در حال حاضر بهترین دفاع لیگ برتر ایران متعلق به استقلال است. استقلال در نیم‌فصل دوم و پس از اضافه شدن آمانوف نیز نشان داد با هماهنگی بیشتر و فراهم شدن خواسته‌ها توانایی عملکرد رضایت‌بخش در فاز هجومی را هم دارد که این مسئله امید هواداران برای قهرمانی این تیم در پایان فصل را افزایش داده است. همه این موارد باعث می‌شود تا بگوییم جادوی استقلال ارتباطی به مسائل بیرون زمین و حواشی مطرح شده ندارد. جادوی استقلال در تفکر صحیح و استراتژی عالی این تیم است که با کارکردی بهینه، یکی از بهترین عملکرد‌های تاریخ استقلال را رقم زده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States of America
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
0
0
درود به شرف کارشناسی این متن
و احسن به کل تیم تاج کبیر
سرفرازمان کردید
تا آخر بجنگید
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->